سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نوید
سزا نباشد آنکه دانشمند نیست، خوشبخت شمرده شود و آنکه مهربان نیست، ستوده به شمارآید . [امام صادق علیه السلام]

نوشته شده توسط:   نوید نوری  

پنج شنبه 86 شهریور 22  3:19 عصر

سلام. این دومین سالی هست که در این روز مبارک می نویسم.بله به 2 ساعت هم نمی رسد که اعلام شد امروز روز اول ماه مبارک رمضان است. امیدوارم که اولین نفر باشم که این ماه رو به شما تبریک می گم. خیلی خوشحال هستم که به این ضیافت دعوت شدم تا خداوند گناهانم را ببخشد. خلاصه برای مسلمانان بزرگ تر از این ماه وجود ندارد. در این ماه مثل همیشه روزه می گیریم. روزه تنها عبادتی است که خود خداوند فرموده که من ثواب این عبادت را می دهم. پس فرصت را از دست ندهیم و دست به دعا برداریم. روزه دار بسیار در موقع روزه ثواب می برد حتی آمده است که در موقع خواب هم برای روزه دار ثواب نوشته می شود.در این ماه 3 روز است که از چندین ماه بزرگتر است بله همون شب قدر.در این ماه واقعا خلاف کمتر می شود این در سال ها ثابت شده است. خلاصه التماس دعا.


خوب بازم بیوگرافی گذاشتم ولی این دفعه فرق می کند. این بار یک ایرانی است که کمتر کسی می داند که او ایرانی است.

                                                                                          سامی یوسف

مجید رئوفی- این که چرا «سامی یوسف» بر اصلیت ایرانی خود اصرار ندارد، بیشتر به این جهت است که او قصد دارد ستاره موسیقی مذهبی جهان اسلام باشد. سامی متولد تهران است، نسب آذری دارد و عربی می‌خواند، که معجونی تمام عیار برای محبوبیت او در کشورهای شیعه و سنی است. در ادامه، اطلاعات بیشتری درباره این خواننده می خوانید

«هیجان زده‌ام، انتظار چنین خوشامدگویی عظیمی را نداشتم. من 26 ساله‌ام و این اولین دیدارم از آذربایجان است. دو پدربزرگ من اهل باکو هستند. آن ها به تبریز مهاجرت کردند و البته من در سال 1980 در تهران متولد شدم. بعد اما به انگلستان مهاجرت کردیم و من آنجا بزرگ شدم...»

این چند جمله، بخشی از حرف‌های سامی یوسف ستاره این روزهای موسیقی اسلامی در جمع خبرنگاران باکویی است. این چندمین بار است که سامی یوسف درباره تولدش در تهران صحبت می‌کند. از همان زمان که آلبوم اولش را منتشر کرد، درباره پارسی بودنش صحبت کرده بود، اما هر چه جلوتر رفت سعی کرد آذری بودنش را پررنگ‌تر کرده و کمتر درباره ایرانی بودنش صحبت کند. اما این بار و در میان خود آذری‌ها اعلام کرد که ایرانی است و متولد تهران. مساله‌ای که در سایت‌ها و رسانه‌های آذربایجان به شدت مورد توجه قرار گرفت. او در ادامه تور جهانی‌اش که به منظور ایجاد جو همدلی میان مسلمانان جهان انجام شد، پس از برگزاری کنسرت‌هایی در آمریکا، آلمان، بریتانیا، مصر، سودان، کویت، عربستان، فرانسه، آلمان، هلند و... به آذربایجان رفته بود تا در استادیوم حیدر علی اف برای هواداران پرتعدادش بخواند.

شناسنامه

نام سامی یوسف در واقع «سیامک رادمنش» است که ممکن است اسم آشنایی باشد. سامی یوسف بارها در مصاحبه و بیوگرافی‌های مختلف از پدرش گفته که یک موزیسین و شاعر مشهور است، اما اصلا به نام او اشاره نکرد و البته در گفت‌وگو با رسانه‌های مصری در مقابل سوالات خبرنگاران مقاومت کرده و چیزی از پدرش نگفته: «خواهش می‌کنم درباره پدرم نپرسید.»

پدر سیامک رادمنش، آهنگساز، ترانه‌سرا و موزیسین مشهور ایرانی مقیم انگلستان است؛ «بابک رادمنش» که بارها نامش را شنیده‌ایم و آهنگ‌هایش را گوش کرده‌ایم. بابک رادمنش، بیش از همه با آلبومی به نام «پیروزی» میان جوانان مطرح شد. او، آلبومی با این نام با صدای «امید» خواننده ساکن آمریکا تهیه و تولید کرد و آهنگ‌ها و تنظیم‌های جدیدی را وارد موسیقی پاپ خارج از کشور کرد؛ تنظیم‌هایی به سبک تنظیم‌های مدرن ترکی که بین جوانان ایرانی هم حسابی جایش را باز کرد. او به جای گفتن شعر بر روی ملودی آهنگ‌های ترکی و عربی- کاری که میان خوانندگان آن‌ور آب‌ کاملا طبیعی شده است- از تنوع تنظیمات و سازبندی آن ها استفاده کرد و موفق شد سبک جدیدی را وارد بازار کوچک موسیقی پاپ ایرانی خارج از کشور کند. پس از امید، خوانندگان دیگری همچون «رضا معین» و «جمشید» خواننده کرد، با این سبک و با کمک بابک رادمنش آثاری را تهیه کردند.

بابک رادمنش علاوه بر آن که ملودی می‌ساخت و تنظیم می‌کرد، شعر و ترانه‌هایی را هم برای خوانندگان مختلف می‌گفت و ترانه‌هایی که بیشتر در آن ها از تم‌های مذهبی، عرفانی و عشق به وطن استفاده می‌کرد. ترانه‌هایی مثل «وطن» با صدای خواننده جوان «پویا» با این مطلع: «وطن، وطن زمزمه هر روز و هر شب من/ نام وطن،‌ قشنگ‌ترین اسم روی لب من»

یا «ترک غربت» با صدای جمشید، با احساسات وطن دوستانه. ترانه‌های «مهتاب عشق» و «خاکی» با مایه‌های عرفانی و ترانه «گل مولا» با صدای «جهان» درباره عشق به حضرت علی (ع). ترانه «مناجات» - سامی یوسف هم ترانه‌ای با نام مناجات دارد- هم به زودی منتشر خواهد شد تا دغدغه‌های مذهبی بابک رادمنش را بیش از پیش نمایش دهد.

در تمام این سال‌های حضور رادمنش در خارج از کشور، او اصلا به لس‌آنجلس نرفت و در مقابل تمام دعوت‌ها و پیشنهادات‌ مقاومت کرد. دلیلش را هم تحصیل دو فرزندنش در رشته موسیقی در رویال آکادمی لندن عنوان می‌کرد. دو فرزند او یکی سیامک و دیگری بابک- او بعدا نامش را «بارون» گذاشت و با این نام به فعالیت‌های هنری پرداخت - هر دو جزو همکاران پدر در بدو کار بودند. تنظیمات ترنس سیامک بر روی ترانه‌هایی همچون «فاصله» با این مطلع: «چینی نازک دلامون/ از غم فاصله شکسته» که به دو زبان انگلیسی و فارسی خوانده می‌شد، جزو اولین تنظیم‌های موسیقی ترنس فارسی بودند. آن هم در سن 20 سالگی.

اما بارون همکاری با پدر را ادامه داد و تمام تنظیم‌های جدید آثار بابک رادمنش را او انجام می‌دهد. سیامک اما به سمت موسیقی اسلامی رفت و چهار سال پیش اولین آلبومش به نام «المعلم» را به بازار ارائه کرد که با استقبال بسیار گسترده‌ای روبه‌رو شد. این موفقیت راه را برای کنسرت‌های مختلف و ادامه این مسیر هموار کرد. دو سال گذشت تا آلبوم دوم او به نام «امت من» به بازار عرضه شود. آلبومی که با آلبوم قبل زمین تا آسمان متفاوت بود. اگر آلبوم قبلی بیشتر بر روی اناشید و نواهای مذهبی استوار بود و موسیقی چندان در آن پررنگ نبود، اما آلبوم «امت من» بر پایه ملودی‌های مشهور ایرانی ساخته و بر روی آن ها کلام مذهبی قرار داده شد. او در لیبل این آلبوم از پدرش و بارون تشکر ویژه کرده است. ترانه «عید» بر روی ملودی «منتظرت بودم» (آهنگی با صدای داریوش رفیعی) ساخته شد. «حسبی ربی» که با تبلیغات بسیار و کلیپ پرزرق و برق و خوش آب و رنگی ساخته شد، از ملودی «ملاممد جان» که یک ملودی فولکور خراسان - و نه یک ملودی افغانی- است، نشات گرفت و آهنگ «مناجات» هم که متعلق به مرحوم علی تجویدی است.

ترانه «غار حرا» هم بر روی ملودی «ممد نبودی ببینی شهر آزاد گشته» ساخته شد که یک سرود حماسی درباره آزادسازی خرمشهر است. اما نکته جالبی که می‌توان درباره یکی از این آهنگ‌های انقلابی گفت مربوط به آهنگ «خلبانان» است. همان ترانه معروفی که مطلعش این بود: «فرشته حق یارت باد/ الله نگه‌دارت باد»

بابک رادمنش با نام اصلی «فیروز برنجان» ترانه سرای بخش ترکی این آهنگ‌ انقلابی و آهنگساز آن است که با صدای «جمشید نجفی» در خاطره میلیون‌ها ایرانی ماندگار شده.

اما اگر بدانید فیروز برنجان، برای کدام فیلم سینمایی آهنگ ساخته، شاخ در می‌آورید؛ فیروز برنجان یا همان بابک رادمنش خودمان، آهنگساز فیلم «توبه نصوح» اثر محسن مخملباف است که در سال 1361 ساخته شد. فیلمی که خواننده‌اش هم «حسام الدین سراج» بود.



سیاست و اسلام

یک جای این نوشته گفتیم که نام یکی از دو برادر موزیسن رادمنش، بابک است. شاید با خودتان بگویید چگونه می‌شود هم اسم پسر، بابک باشد و هم اسم پدر. در واقع نام اصلی بابک رادمنش، فیروز برنجام است. مجله «بورهام وود تایمز» در مطلبی درباره یک مساله حقوقی که آهنگساز معروف ایرانی بابک رادمنش درگیرش بود، نوشته نام اصلی او، فیروز برنجان است؛ یعنی نام رسمی او که در پاسپورتش قید شده است. اما به هر حال نام هنری شناخته شده برنجان، بابک رادمنش است.

بابک رادمنش از آن دسته آهنگسازان مشهوری است که هیچ فیلم یا عکسی از او منتشر نشده و با وجود درخواست‌های فراوان، تاکنون با انجام مصاحبه و عکاسی به شدت مخالفت کرده است. در سوی دیگر ماجرا، سامی یوسف، از تبلیغات رسانه‌ای به خوبی استفاده کرده و با بزرگترین تلویزیون‌ها و مجلات دنیا مصاحبه‌های اختصاصی انجام داده است. مصاحبه ویژه او با تلویزیون CNN و مطلبی که مجله تایم از او و کنسرتش تهیه کرد باعث شهرت افزون‌تر او در خارج از مرزهای کشورهای مسلمان شد.

حتی عدم صدور ویزا از سوی ایالات متحده، برای ورود به خاک این کشور می‌رفت که با یک جنجال رسانه‌ای همراه شود اما بالاخره او مجوز حضور در آمریکا و برگزاری کنسرت برای مسلمانان این کشور را دریافت کرد و موفق شد با مهم‌ترین رسانه‌های این کشور هم گفت‌وگو کند.

او در کنسرت لس‌آنجلس، از پیروزی بزرگ اسلام گفت: «طلوع نزدیک است.» آن روزها حملات اسرائیل به جنوب لبنان آغاز شده بود و سامی یوسف حمایت خود را از کودکان و آوارگان لبنانی، آن هم در خاک آمریکا اعلام کرد.

اما یکی از مهمترین واکنش‌ها به اظهارنظرها و اقدامات سامی یوسف از سوی سفارت بریتانیا در یمن شکل گرفت؛ سامی یوسف در بخش پایانی تور جهانی خود به یمن سفر کرده بود. او با چفیه فلسطینی - که به نوعی نماد حماس است- در کنفرانس مطبوعاتی‌اش ظاهر شد که سفارت انگلیس نسبت به این مساله واکنش شدیدی نشان داد. آن ها از دولت یمن خواستند تا کنسرت سامی را در این کشور لغو کند. اما نهایتا این کنسرت با تاخیر و در تاریخ 4 دسامبر در تالار المدینیه صنعا و در حضور دو هزار نفر از هواداران سامی با شور و حال خاصی برگزار شد. حدود 1200 نفر از حاضران در این کنسرت، زنان و کودکان یمنی بودند که عشق و علاقه‌شان به خواننده محبوبشان را با صدا کردن مداوم نام او نشان می‌دادند. او همان‌جا به هوادارانش اعلام کرد که آلبوم جدیدش را یک سال و نیم دیگر به بازار ارائه خواهد کرد. اما او در این مدت بیکار نمی‌نشیند و در ایام فراغت از اجراهای زنده، سینگل‌هایی را اجرا و عرضه خواهد کرد و البته برای آهنگ‌هایش ویدئوهای عالی دیگری هم خواهد ساخت.



وی آهنگ هایش را به 4 زبان ترکی عربی فارسی و انگلیسی می خواند.

کلیپ مادر او یکی از بهترین کلیپ های اخیر اوست که شما می توانید در وب نوا علاوه بر دانلود کلیپ صوتی وتصویری از کد فلش آن در وبلاگتان به طور رایگان بهرمند شوید.



متن آهنگ مادر از سامی یوسف:

گریه کردم مثل ابرها بی تو مادر

شد دل من جای غصه ها،بی تو مادر

رسول خدا گفت بهشت زیرپاته

بخواب مادر

برای همیشه هر وقتی*........

رفتی و من تنها ماندم

با غصه ها و غم ها ماندم

گرکه تو را آزردم من

مادر،حلالم کن

بعد از تو بی پناهم

ای که بودی تکیه گاهم

بی تو بنگر اشک و آهم

مادر حلالم کن...


                                                            

     خدانگهدار                                                                                 22/6/86


 

نوشته شده توسط:   نوید نوری  

شنبه 86 شهریور 10  2:51 عصر

سلام.امیدوارم همه خوب باشند.قرار بود هفته ی قبل آپ کنم متاسفانه نشد. راستی دفعه ی قبل از آنجلینا جولی نوشتم. اما این بار می خوام از بازیگر مورد علاقه ی خودم بنویسم. خوب آلپاچینو رو که همه می شناسد.من با این بازیگر اولین بار در فیلم Godfather آشنا شدم که بی شک می شه گفت این فیلم فوقا العاده ترین فیلم اکشن است و نقش آفرینی آلپاچینو کار را بیش پیش قبل معروف کرده. من خوبدم هم فیلم Scarfase رو خیلی دوست دارم ولی Godfather  نمی شه. خلاصه می خوام بیوگرافی این بازیگر رو بنویسم امیدوارم خوشتون بیاد هر چند که برای دل خودم می نویسم چون کسی نظری ندارد که بدهد.
ولی حتما فیلم های این بازیگر را ببینید ضرر نمی کنید.
(فیلم هایی که با رنگ نشان داده شده است از بهترین و پر فروش ترین فیلم های آلپاچینو است) 
                                                                                                بیوگرافی

نام کامل:ALFREDO JAMES PACINO
نام هنری:AL PACINO
اسامی مستعار:SONNY
تاریخ تولد: 25 آپریل 1940.
محل تولد: نیویورک امریکا.
شغل: بازیگر، کارگردان.
علت شهرت: ستاره فیلم GODFATHER (پدر خوانده)
تحصیلات: مدرسه عالی بازیگری.
قد: 170 سانتی متر.
نام پدر:SALVATORE ALFRED PACINO---شغل: فروشنده بیمه نامه----هم اکنون با همسر پنجم خود زندگی میکند.
نام مادر:ROSE GERARD PACINO-----در سن 43 سالگی در گذشته است.
* پدر و مادر وی هنگامی که 7 ساله بود از یکدیگر جدا شدند.
خواهرهای ناتنی:ROBERTA-PAULA-JOSETTE-DESIREE

دوست دختر آخر وی:BEVERLY D`ANGELO
شغل: بازیگر و خواننده
سال آشنایی: 1997
سال جدایی:2001.





پسر:ANTON GAMES---4 ساله
نام مادر:D`ANGELO

دختر:OLIVIA ROSE----4 ساله
نام مادر:D`ANGELO
* دوقلو میباشند.





دختر:JULIE MARIE---16 ساله---نام مادر:TARRANT.
روابط دیگر:KATHLEEN QUINLAN-DIANE KEATON-DEBRA WINGER-PENELOPE ANN MILLER-TUSEDAY WELD-JILL CLAYBURGH-JAN TARRANT-MARTHE KELLER-LYNDALL HOBBS

* همگی بازیگر میباشند.

جوایز دریافتی:

1-OBIE AWARDS در سال 1968 بـرای ایفـای نـقـــش در
THE INDIAN WANTS THE BRONX.

2- TONY AWARDS در سال 1969 بـرای ایـفـای نـقـش در
DOES THE TIGER WEA A NECKTIE.

3- هشت بار نامزد جـایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول و
مکمل مرد.

4- برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد برای بازی در فیلم
SCENT OF A WOMAN.

5- ده بار نامزد بهـتـریـن بـازیـگر نـقـش اول و مـکـمـل مــرد
GOLDEN GLOBE.

6- برنده جایزه بهترین بازیگر مرد GOLDEN GLOBE.

7- دو بار برنده BAFTA AWARD.

8- و ده ها جایزه و نشان افتخار دیگر.

فیلمهای وی:

Me, Natalie (1969)
Panic in Needle Park (1971)
The Godfather (1972)
Scarecrow (1973)
Serpico (1973)
The Godfather: Part II (1974)
Dog Day Afternoon (1975)
Bobby Deerfield (1977)
And Justice for All (1979)
Cruising (1980)
Author! Author! (1982)
Scarface (1983)
Revolution (1985)
The Local Stigmatic (1989)
Sea of Love (1989)
Dick Tracy (1990)
The Godfather: Part III (1990)
Madonna: Truth or Dare (1991) (documentary)
Frankie and Johnny (1991)
Glengarry Glen Ross (1992)
Scent of a Woman (1992)
Carlito"s Way (1993)
Jonas in the Desert (1994) (documentary)
Two Bits (1995)
Heat (1995)
City Hall (1996)
Looking for Richard (1996) (documentary)
Pitch (1997) (documentary)
Donnie Brasco (1997)
Devil"s Advocate (1997)
The Insider (1999)
Any Given Sunday (1999)
Chinese Coffee (2000)
Insomnia (2002)
S1m0ne (2002)
People I Know (2002)
The Recruit (2003)
Gigli (2003)
Angels in America (2003)
The Merchant of Venice (2004)
for the Money (2005)
Minutes (2005)
Torch (2006)
2007)Oceans13)





هـنگامی که 7 ساله بود پدر و مادرش از یکدیگر جدا
شـدنـد. از ایـن رو از آن پس در منزل پدر بزرگش پرورش
یـافـت. وی در آن زمان تا آن حد فقیر بود که گاهی توان
پـرداخت کرایه بلیط اتوبوس را نیز در اختیار نداشت. وی
پس از ثبت نام در کلاسهای بازیگری به تدریج هنر خود
را بـه هـمگان آشکار ساخت. سرانجام در نقش آفرینی
در فیلم پدر خوانده شهرت جهانی یافت.

* نام استاد معلم بازیگری وی:LEE STRASBERG.

* وی برای ایفای نقـش در فیـلـم پـدر خـوانــده از میـان
بازیگرانی مانند
ROBERT REDFORD-WARREN BEATTY
JACK NICHOLSON -ROBERT DE NIRO برگزیده گردید.

* آلپاچینو و JAMIE FOX تنها بازیگرانی می بـاشند که در
یـک سـال واحد نامزد بهترین بازیگر نقش اول و مکمل بطور
همزمان گردیده اند.

* وی صاحب کمپانی تولید فیلم بنام CHAL میباشد.

* از جملـه شـغـلـهایی کـه وی پیش از به شهرت رسیدن
به آنها اشتغال داشته است: کمدین تئاتر-راهنمای سالن
تئاتر - پست چی.

* وی به اپرا و شکسپیر علاقه وافری دارد.

* وی تا پیش از سال 1994 روزانه 2 پاکت سیگار میکشید
امـا بـرای حـفـاظـت از صـدایش بتدریج به سیگارهای بدون
کافئین روی آورد.

* وی تا حدودی به الکل نیز اعتیاد دارد.

* وی در سال 1994حین فیلمبرداری فیلـم SERPICO تا آن
حـد در نـقـش خـود (پـلـیس) غـرق شـده بـود کـه بـا دیدن
کـامیونی که دود میکرد ناگهان خودرو خـود را متوفق کـرده
و قـصـد دسـتگیر کردن راننده کامیون به جرم آلوده ساختن
هوا را داشته است.

* دسـت مـزد وی برای فیلم پدر خوانده (قسمت اول): 35
هزار دلار

* دسـتـمـزد وی بـرای فـیـلـم SIMONE در سـال 2002: 11
میلیون دلار.

* فروش جـهـانـی گیـشه کـل فـیـلمهای وی: یک میلیارد و
200 میلیون دلار.


 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ