سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نوید
اساس حکمت ترس از خداونداست . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

نوشته شده توسط:   نوید نوری  

شنبه 85 اسفند 26  2:47 عصر

سلام. می دونم شب عید هست و هیچ وقتی برای خوندن مطالب ندارین. بلاخره یه دو هفته ای بی کارم البته بدون محاسبه ی مشق عید ها.سعی می کنم سریع تر آپ کنم.امیدوارم عید به همه خوش بگذره.هر جا که می رم می گن عید.بدو بدو ماهی قرمز تموم شد.هر کدام از این هایی که سر سفره ی هفت سین می چینند چه با سین چه بدون سین.همه دارای برکاتی هستند که از زمان زرتشتیان باقی مانده.
گفتم تاریخ یاد یک مطلب افتادم. یک فیلم هست به نام 300 .جالب بدونید در این فیلم نشان داده شده که داریوش و کوروش بدترین پادشاه هان ایران هستند و مردم را هم می کشند.به همه ظلم می کنند و همه ی دنیا را ایران می دانند و خارجی ها را اثیر می کنند.تازه مهم این هست که می گه اسکند مقدونی بهترین آدم دنیا است چون که مردم ایران را از دست این پادشاهان نجات می دهد.
این همان هالیوود مورد علاقه ی همه است. بعضی موقع ها می خواهند به خاطر پول یک تاریخ و تمدن 5000 ساله را از بین ببرند.
این تلوزیون ما هم که فیلم نشون می ده که تاریخ تولیدش مال 10 سال پیشه. چه اتفاقی بیفتد که فیلم جدید نشان دهد.
بازهم امیدوارم عید خوبی داشته باشید این مطلب تا قبل از عید عوض نمی شود خواهشمنم نظر هم بگذارید.

یا مقلب القلوب و الابصار         یا مدبر اللیل و النهار          یا محول الحال و الاحوال      حول حالنا الی الاحسن الحاال 


 

نوشته شده توسط:   نوید نوری  

چهارشنبه 85 اسفند 9  4:7 عصر

سلام.درسته شب عید نشده و من هم آخر سال باز هم می نویسم ولی یک چیز تو عیدبرام سؤاله.
این خرید های شب عید. تو هیچ سنّتی نبوده که لباس خریدن و لوازم نو خریدن مال شب عید. البته خوب درآمد دارند شب عیدی این فروشنده ها.مام بزنیم تو کار فروش این چند وقت درآمد بالاست. همه هم می گن قبل عید همه چیز بخریم بعد سال گرون می شه.
اصلا از خرید و فروش بگذریم. این چهار شنبه سوری(آخرین چهار شنبه سال) راستی بگم که 29 اسفند چهار شنبه سوری نیست(برای کسانی که تاریخ بلد نیستن بخونن می گم)22 اسفن آخرین سه شنبه سال است.زرتشتی ها بودند که این عید را به وجود آوردند پس قاعدتا باید بقیه ی سنت ها را هم اجرا کنیم.شب چهار شنبه سوری شده جهنمی که جوون ها دوست دارند.مگه بدون نارنجک وسایل خطرناک نمی گن چهار شنبه سوریه(می گن سیزده بدره؟).ولی کلا چهار شنبه سوری رو به شخصه دوست دارم.

از این ها بگذریم مدرسه ی ما(خاتم) تو تهران رتبه ی اول سرود همگانی آورده هر سال دو ماه قبل از شروع مسابقه تمرین می کردم ولی امسال چهار روز وقت تمرین داشتیم.ببینبم بدون تمری هم اول می شیم؟
راستی این تکلیف عید و این پیک نوروزی هم داریم این دیگه چیه؟ راستش یه جمله معروف می گه: درس نخون بابا لیسانسه هاش بی کارن

 


 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ